دانش درمان‌گر است

شروع مسیر یادگیری
ورود و ثبت‌نام

سوشال نوروساینس| علوم اعصاب اجتماعی

معرفی دوره

در سده گذشته دانشمندان عموما پدیده های اجتماعی را با دیدگاه به اصطلاح ((Reductionist ))از منظرهای جداگانه جامعه شناسی و روانشناسی بررسی و تئوریزه میکردند. با ظهور علوم اعصاب در اواخر این قرن مغزپژوهان آروم آروم تلاش کردن تا مرزهای این دانش رو از آزمایش‌گاه های خودشون بیرون بیارند و در این گسترش، قلمروهای مشترکی با علوم شناختی و اجتماعی پیدا کردن. در همین زمان دانشمندان علوم اجتماعی هم در صدد پی‌بردن به نقش مغز و بدن در تجربه ها و پدیده‌ها بودن. تمام این‌ها در نهایت به ظهور پدیده‌ای نو به نام علوم اعصاب اجتماعی ختم شد. علوم اعصاب اجتماعی در تلاشه تا پدیده های اجتماعی رو از از منظر مغزپژوهی کند و کاو کنه. 

کتابی که در این دوره به کمک اون به یادگرفتن این موضوع مشغول میشیم، تلاش کرده با وجود طرحی مجزا از سه پدیده مغز، ذهن و جامعه این‌ها رو تنیده در تار و پود هم ترسیم کنه تا ماهیت میان‌رشته ای برای خواننده روشن باشه.

 

آنچه این کتاب رو در برابر کتاب های دیگر متمایز میکنه، توضیح ویژه اون از بیماری هاییه‌( اسکیزوفرنیا و افسردگی)  که بر عملکرد اجتماعی ما تاثیرات فراوان میذارن. کتاب تلاش میکنه تا از این دروازه برخی عملکرد های اجتماعی ما رو مغزپژوهانه وارسی کنه. این دوره میتونه به مخاطب کمک کند تا خط روشن تری میان نقاط مغز، ذهن و جامعه ترسیم کنه. در انتها برای مخاطب این سه نقطه میتونن در یک مثلث واحد معنایی عمیق‌تر پیدا کنن. گذراندن این دوره رو به هرکسی که معمای ارتباط مغز و جامعه رو داره یا حداقل این سوال یکبار از ذهنش عبور کرده، پیشنهاد میکنیم.  

 

 

مدرسان دوره

دکتر امیرحسین مدبرنیا

روانپزشک، دکتری علوم‌اعصاب، Mount Sinai school of medicine

دکتر نیما اورازانی

دکتری روانشناسی اجتماعی، Carleton University, Ottawa

دکتر فاطمه میرفاضلی

روانپزشک، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران

دکتر پوریا بحیرایی

پزشک-پژوهشگر و راوی پادکست کندل

دکتر امیرحسین خزیمه

پزشک، مترجم و پژوهشگر نوروساینس

ثبت نام در دوره

اطلاعات دوره

430,000 تومان

همین الان ثبت‌نام کنید!
مجموعه علمی میان رشته ای EHIA

تا دانش روز فارغ از پیچیدگی آن ابزاری برای روشن نمودن گوشه های تاریک تفکر و زندگی بشری باشد. زیرا بیش از هرچیزی باور داریم که "دانش، درمانگر است."

پرداخت ایمن از طریق رمزارز و ریالی

تمام حقوق محتوایی این وبسایت برای مجموعه علمی میان رشته ای EHIA​ محفوظ می باشد.