دانش درمان‌گر است

شروع مسیر یادگیری
ورود و ثبت‌نام

چهار کتاب برای شروع یادگیری نورومارکتینگ

معرفی چهار کتاب به زبان ساده برای شروع یادگیری نورومارکتینگ

Introduction to Neuromarketing & Consumer Neuroscience
دکتر توماس ژولگی اقتصاددان و روانشناس، در انتهای مسیر تحصیلی خود، رساله‌ای در باره کاربرد نورومارکتینگ در برندینگ، اما این آغازی بر مسیر پژوهشی او در حوزه بازاریابی عصبی شد‌‌ به طوری که تقریبا یک دهه بعد کتابی جامع و کامل درباره نورومارکتینگ به چاپ رساند.
این کتاب، به نوعی منبع ما برای فصل‌بندی مسترکلس نورومارکتینگ بوده است.
در این کتاب علاوه بر مطرح شدن مبانی زیستی- شیمیایی، نورواناتومی و به طور کلی آنچه از نوروساینس به مثابه علوم پایه باید بدانیم مطرح شده است، علاوه براین با ژولگی با ارائه مقالات میان رشته‌ای و تطبیق یافته‌های زیستی بر اصول مارکتینگ تلاش کرده تا با نگاهی میان‌رشته‌ای بتواند خطی میان علوم اعصاب پایه و مارکتینگ ترسیم کند.

مغز خرید: در ناخودآگاه مشتری چه می‌گذرد؟
نوشته‌ی دکتر آناهیتا خرمی بنارکی و یاسمن باقرزاده
از زمانی که فروید نظریه‌ی ذهن ناخودآگاه را مطرح کرد و تأثیر عمیقی در فضای آن زمان پدید آورد. با گذشت نزدیک به یک قرن از این نظریه، بررسی اسرار زیستی مغز انسان در دهه‌های اخیر ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده است. مطالعات سال‌های اخیر نشان داده است، مصرف‌ کننده یا به عبارت بهتر انسان، از ذهن ناخودآگاهش برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کند. در این کتاب قصد بر این است که بدانید چگونه این تحقیقات زیستی و رفتاری در تصمیم‌گیری‌های روزمره‌ی زندگی کاربرد خواهند داشت.
خرید میتواند با ادبیات و زبانی آشناتر به گوش ما ایرانی‌ها، مسئله نسبت مغز و خرید را بهتر برای خواننده خود روشن کند.

Buy-ology: Truth and Lies About Why We Buy
دروغ ها و حقایقی درباره آنچه میخریم. مارتین لیندستروف نویسنده به عنوان یک نابغه در حیطه استراتژی های فروش و مارکتینگ در سطح بین المللی شناخته میشود. او در سال ۲۰۲۱ با قرار گرفتن در پرفروش های نیویورک تایمز برای کتاب دیگر خود توانست در فهرست ۱۰۰ نویسنده اثرگذار مجله تایمز قرار بگیرد. این کتاب از منظری کاملا بازاریابانه و کمی خالی از مبانی زیستی-شیمیایی مغز به ما کمک میکند چرایی خرید های خود را درک کنیم.

the perfect meal: the multisensory science of food and dining
چرا وقتی یک نوع غذا را با همان کیفیت در دو رستوران متفاوت میخوریم، در رستوران گرانتر خوشمزه‌تر است؟ دکتر اسپنس با الهام از علم روانشناسی Crossmodal کوشیده تا به ما نشان دهد چرا یک غذای کامل را فقط طعم آن نمیسازد، و چطور آن همه قر و فر رستورانی دقیقا میتواند ادراک مارا تحت تاثیر قرار دهد. این کتاب به نورومارکتینگ در موضوع اصلی مرتبط نباشد اما تطبیق و تجمیع حواس مخلتف که مارا به یک ادراک واحد میرساند یکی از پایه های بنیادین مباحث نظری نورومارکتینگ است. لذا مطالعه این کتاب با آشنا کردن شما با روانشناسی Crossmodal میتواند در بهینه سازی فروش به شما کمک کند.

نظرات

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مجموعه علمی میان رشته ای EHIA

    تا دانش روز فارغ از پیچیدگی آن ابزاری برای روشن نمودن گوشه های تاریک تفکر و زندگی بشری باشد. زیرا بیش از هرچیزی باور داریم که "دانش، درمانگر است."

    پرداخت ایمن از طریق رمزارز و ریالی

    تمام حقوق محتوایی این وبسایت برای مجموعه علمی میان رشته ای EHIA​ محفوظ می باشد.